Νηστεία: Πόσο καλό μας κάνει αν διαρκέσει μόνο λίγες μέρες;

Η νηστεία συμβολίζει την ψυχική αλλά και τη σωματική-οργανική κάθαρση.

Πολλοί από εμάς, αποφασίζουμε να νηστέψουμε μόνο τη Μεγάλη Εβδομάδα. Κάποιοι άλλοι συνεχίζουν να τρώνε κανονικά κρέας - δικαίωμα του καθενός είναι να βιώσει με τον δικό του τρόπο τη Μεγάλη Εβδομάδα. Αν ανήκεις σε όσους μόλις άρχισαν νηστεία, και θα διαρκέσει μέχρι το βράδυ της Ανάστασης, δες τι λέει ο ειδικός μας για τα οφέλη που θα αποκομίσεις!

Η νηστεία συμβολίζει την ψυχική αλλά και τη σωματική-οργανική κάθαρση. Σύμφωνα με όσα επιτάσσει η θρησκεία μας, ο άνθρωπος πρέπει να απέχει από την κατανάλωση όλων των ζωικών προϊόντων. Είναι όμως πολλοί εκείνοι που στοχεύουν στην υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού διατροφικού σχήματος και την αναφέρουν ως την περίοδο της αποτοξίνωσης.

Όσοι αποφασίζουν συνειδητά να ενταχθούν σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, αυξάνουν την κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, δημητριακών ολικής άλεσης, οσπρίων, καρπών και θαλασσινών, ενώ παράλληλα αποκλείουν το κρέας και τα υπόλοιπα ζωικά προϊόντα για σειρά ημερών.

Το διάστημα αυτό, συνήθως διαρκεί από 1 έως 7 εβδομάδες. Ακόμα και στην περίπτωση που θα διαρκέσει μόνο τη Μεγάλη Εβδομάδα, αυτό είναι αρκετό για να επιφέρει θετικά αποτελέσματα, όπως:

- Τη μείωση των επιπέδων λιπιδίων και τριγλυκεριδίων στο αίμα,

- Τη μείωση της αρτηριακής πίεσης,

- Τη βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος, χάρη στην αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών και

- Τη βελτίωση της ενεργητικότητας του ατόμου.

Είναι όλα όσα «υπόσχεται» και μία δίαιτα αποτοξίνωσης, η οποία περιλαμβάνει παρόμοιες διατροφικές οδηγίες.

Για να συμβούν, όμως, όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να νηστέψεις με τον κατάλληλο τρόπο.

Δεν μπορείς να ελπίζεις στα οφέλη, αν νηστεύεις τρώγοντας μόνο μεγάλες ποσότητες ψωμιού, ζυμαρικών και τηγανητών.

Πιο συγκεκριμένα, ιδού τι πρέπει να κάνεις:

1. Να περιλαμβάνεις καθημερινά στη διατροφή σου μία φυτική πηγή πρωτεΐνης όπως τα όσπρια, κάποιο θαλασσινό ή ταχίνι και ξηρούς καρπούς.

2. Να αυξήσεις την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, στοχεύοντας στην αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών.

3. Να έχεις τακτικά και μικρά γεύματα και σνακ, ώστε να αποφύγεις την έντονη πείνα.

4. Να προτιμάς ολικής άλεσης ψωμί και δημητριακά πρωινού, ώστε να λαμβάνεις μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β. Έτσι θα έχεις περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

5. Να προσπαθείς να έχεις μία εναλλακτική – φυτική πηγή ασβεστίου καθημερινά, όπως τα αμύγδαλα, το ταχίνι ή το μπρόκολο.

6. Όταν επιθυμήσεις γλυκό, διάλεξε εκείνο που θα συμβάλλει στη θρέψη σου και δεν θα σου δώσει απλά κενές θερμίδες. Για παράδειγμα, κατανάλωσε χαλβά από ταχίνι. Το σησάμι και το ταχίνι που περιέχει θα συμβάλλουν στην κάλυψη των αναγκών σου σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και αντιοξειδωτικά συστατικά. (σημ. μπορείς εύκολα να φτιάξεις ταχίνι με τη βοήθεια της  κουζινομηχανής MUM5. Εδώ θα μάθεις περισσότερα).

Τέλος, βάλε στην ημέρα σου και λίγη φυσική δραστηριότητα. Λίγα λεπτά βαδίσματος, θα σε οδηγήσουν στον δρόμο της επιτυχίας.

Αν τελικά καταφέρεις να νιώσεις καλύτερα, πιο ευτυχισμένος, πιο υγιής και πιο αδύνατος, καλό θα είναι να ξανασκεφτείς: «Μήπως θα πρέπει να υιοθετήσω μερικές από τις επιλογές της νηστείας και στην καθημερινή διατροφή μου»;

Διάβασε ακόμα: 7 tips για να νηστέψεις χωρίς να παχύνεις

* Πηγή άρθρου: botrini.gr. Υπογράφει ο Γιάννης Χρύσου, κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος, Πρόεδρος Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής

Αν για οποιοδήποτε λόγο αποφεύγεις το κρέας, είτε κατά την ...

Αμαρτία δεν είναι να πάρεις κιλά;

Η ΚΟΥΖΙΝΟΜΗΧΑΝΗ MUM5

Το Baking Stories παρουσιάζει την κουζινομηχανή MUM5. Απολαύστε τη σιγουριά του τέλειου αποτελέσματος κάθε φορά, με κουζινομηχανές Bosch.

Η MUM5 είναι η ιδανική συσκευή για απεριόριστες και ευφάνταστες δημιουργίες στο
σπίτι. Είναι η μόνη στην κατηγορία της με ενσωματωμένη ψηφιακή ζυγαριά. Σας λύνει τα χέρια, σας εξοικονομεί χρόνο και σας εξασφαλίζει το τέλειο αποτέλεσμα – είτε μιλάμε για μαρέγκα, σαντιγί ή οποιαδήποτε ζύμη. 

Η μόνη ερώτηση που θα χρειάζεται πλέον να κάνετε: "Τι να μαγειρέψω στη συνέχεια;"
Με τα διαθέσιμα εξαρτήματα μπορείτε να φτιάξετε εύκολα στο σπίτι ζυμαρικά με αγνά
υλικά της επιλογής σας, πίτες, κέικ, να ζυμώσετε το δικό σας ψωμί, να απολαύσετε
γευστικά smoothies και πολλά ακόμα.

Απλά πολυεργαλείο. Μία συσκευή για όλες τις χρήσεις, που σας δίνει ακόμη περισσότερα πλεονεκτήματα.

 

 

Η μόνη με ενσωματωμένη ψηφιακή ζυγαριά και χρονόμετρο στην κατηγορία της.
Τώρα, μπορείτε να ζυγίζετε τα υλικά απευθείας μέσα στον κάδο και το μπλέντερ της MUM5. Αυτό διευκολύνει ακόμα περισσότερο την εκτέλεση των συνταγών, καθώς δεν χρειάζεστε ζυγαριά ή άλλο μπολ, για να μετρήσετε τις ποσότητες των υλικών που θα χρησιμοποιήσετε. Έτσι, δεν θα κουραστείτε ή θα χάσετε χρόνο και για πλύσιμο μετά.
Ενσωματωμένο 
χρονόμετρο, για να έχετε πάντα τον έλεγχο.
Ξεχάστε τη συνεχή παρακολούθηση πάνω από τον κάδο. Με το ενσωματωμένο χρονόμετρο, μπορείτε να βλέπετε με ακρίβεια τον χρόνο λειτουργίας της συσκευής. Έτσι έχετε τα πάντα υπό έλεγχο και μπορείτε να σταματήσετε τη συσκευή στον χρόνο που θέλετε ή που ορίζει η συνταγή.
Επαγγελματικό ζύμωμα, για ζύμη με τέλεια υφή και συνοχή.
Τα υλικά αναμειγνύονται γρήγορα και ομοιόμορφα – χάρη στο μοναδικό 3D Planetary Mixing, το οποίο ανακατεύει προς τρεις κατευθύνσεις ταυτόχρονα. Εξομοιώνει την κίνηση των χεριών που κάνουν οι μάστερ της ζύμης καθώς αναδεύει τέλεια, από όλες τις πλευρές, πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά κάθε είδους ζύμη και την κάνει να έχει μια αέρινη και συμπαγή υφή.
Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και ισχυρό μοτέρ 1000W
Χάρη στη βραβευμένη της σχεδίαση τραβά όλα τα βλέμματα σε κάθε κουζίνα. Ο ανοξείδωτος κάδος υψηλής ποιότητας διαθέτει ειδικό σχήμα στο εσωτερικό για τέλεια παρασκευή ζύμης. Είναι ιδανικός για έως 2,7kg κέικ ή 1,9kg ζύμη με μαγιά. Και με την απόλυτη ισχύ των 1.000W, μπορείτε να φτιάχνετε ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες.